Thursday, July 26, 2012

Puisi Naruto untuk Sakura

Sakura . . .
Namamu menenangkanku . . .
Kau memang secantik Bunga Sakura yang sedang bersemi . . .
Sakura, aku tau . . .
Banyak hal2 yang tidak terduga terjadi dalam hidup . . .
Perpisahan, Penghianatan, Rasa sakit, semua sudah kau rasakan . . .
Kau pendam dan sembunyikan semuanya dibalik senyummu . . .
Kau memang gadis yang tegar . . .
Aku bisa melihat senyummu . . .
Apakah itu tulus . . .
Atau hanya dibuat2 . . .
Setiap malam kau menangis untuknya . . .
Setiap malam kau habiskan untuk mengenangnya . . .
Sampai kau lelah bersedih . . .
Sampai kau lelah menangis . . .
Sakura, aku yakin . . .
Pasti akan datang kebahagiaan untukmu . . .
Yang lebih terang daripada cahaya rembulan . . .
Yang lebih hangat dari pada cahaya mentari pagi . . .
Dan lebih indah dari permata emerald, yang ada dimatamu . . .
Berhentilah menangisinya . . .
Lalu tersenyumlah di hari esok . . .
Dan berikan senyum tulusmu pada semua orang . . .
Karna senyummu bagai bintang pengharapan, yang bisa membuat orang yang melihatnya tersenyum juga . . .
Aku memang tak mungkin bisa menggantikannya . . .
Karna aku bukan dirinya . . .
Dan tak mungkin ada orang yang sama di dunia ini . . .
Karna aku Uzumaki Naruto . . .
Dan karna aku yakin hari esok pasti akan tiba . . .
Dengan sejuta kebahagiaan dan harapan . . .
Bagai bunga Sakura yang sedang bersemi . . .
Yang telah di takdirkanNya . . .
Untukmu . . .
Sakura . . .
Aku tak peduli apapun jawabanmu nanti . . .
Yang jelas . . .
Kau akan selalu bersemi dihatiku . . .
Selamanya . . .

No comments:

Post a Comment

Template by:

Free Blog Templates